Ordenen

Een startende onderneming heeft vaak niet meteen de beschikking over een secretariaat. In de loop van de tijd kan de behoefte aan ondersteuning groeien, en nadat jij zelf of anderen een tijdje het beantwoorden van de telefoon en het frankeren van de post erbij hebben gedaan wordt het tijd om het serieuzer aan te pakken. Secretaresse zijn is een vak!

Weet je niet waar je moet beginnen, of wil de receptioniste gecoacht worden in meer ondersteunende taken? Dan zet ik mijn ervaring graag in om gezamenlijk te kijken waar behoefte aan is in jouw bedrijf en hoe dit werkbaar kan worden opgezet. De processen binnen jouw bedrijf worden in kaart gebracht en mede gebaseerd op de talenten van de assistent kijken we welke taken gedelegeerd kunnen worden. Je kunt deze informatie ook gebruiken om de juiste assistent te vinden. Voor de borging van de continuïteit kan tenslotte een werkbeschrijving worden opgesteld.

Ook als je geen behoefte hebt aan volwaardig secretariaat kun je assistentie inschakelen. Een opgeschoond en geregistreerd archief maakt dat je spullen weer snel vindt; een verademing! Ook het digitale archief of de documentstructuur op het netwerk kan misschien logischer worden ingericht, zodat niet alleen jij maar ook eventuele collega’s eenvoudig vinden wat ze nodig hebben.

Wil je inzicht in jouw wekelijkse of maandelijkse verkoopcijfers, of is het niet duidelijk op welke kosten je het beste zou kunnen besparen? Ik verzamel en orden deze managementinformatie, zodat je gefundeerde besluiten kunt nemen.

 

Correspondentie  Notuleren  Organiseren  Gegevensverwerking  Websitebeheer  Tarief